1

DICERITAKAN dalam tazkirah oleh Ustaz Ahmad Dasuki Abdul Rani (anak sedara Datuk Nik Abdul Aziz Nik), bahawa doktor telah bagi taklimat kepada ahli keluarga terdekat dn telah memaklumkan, Nik Aziz telah diserang oleh kuman ke paru-pparu dan sudah sampai ke otaknya juga menyebabkan otaknya bengkak.
Doktor minta ahli keluarga brsiap mnghadapi sebarang kemungkinan. Beliau telah diberikan suntikan ubat pembunuh kuman (ubat yang paling kuat) oleh doktor yg merawatnya.
Menurut doktor yg merawatnya ubat ini tidak boleh diberikan ketika seseorang itu sedar, untuk menyuntik ubat tersebut perlu dibiuskan dulu kerana ia akan menyakitkan pesakit. Setelah pengsan barulah ubat boleh disuntik.
Sesuatu yang ajaibnya, walaupun setelah beliau pengsan dan ubat dimasukkan (sudah dua malam beliau dipengsankan)  apabila tepat jam 4 pagi akan bangun bertahajjud (amalan yg tak pernah beliau tinggalkan sejak baligh) dan pengsan semula, begitu juga apabila tiba waktu solat fardhu.
Dalam keadaan sakit yg sangat kritikal, tp masih membangunkan hambanya yg dikasihi utk mendengar zikirnya, rintihannya, rayuannya.
Menurut doktor yg merawatnya, kuman dan bengkak didalam otaknya telah hilang. Ini tak pernah berlaku kepada pesakit lain sebelum ini.

Post a Comment

 
Top